REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.Sklep Internetowy pod nazwą: MOCO HOME jest dostępny pod adresem: www.mocohome.pl oraz jego rozwinięciami.
2. Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w naszym Sklepie Internetowym prowadzonym przez Wajnert Meble sp. z o.o., Kolejowa 67, Międzybórz 56-513, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000429627, NIP: 9112006047, REGON: 021935154, kapitał zakładowy: 5 348 400 zł, BDO:000146640 (dalej: Sprzedawca).
3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. Sprzedawca prowadzi internetowo sprzedaż detaliczną.
4. Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy:
a) pod adresem e-mail: bok@mocohome.pl,
b) pod numerem telefonu: +48 530768572 (infolinia czynna w godzinach: 8:00-16:00, od poniedziałku do piątku, infolinia nie jest czynna w dni ustawowo wolne od pracy),
5. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego (np. założenie Konta Klienta czy złożenie Zamówienia).
6. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom zapoznanie się z jego treścią, utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie, zapisanie lub pobranie na nośniku zewnętrznym, zapoznanie się z obecnie obowiązującą wersją, oraz poprzednimi.
§ 2. DEFINICJE
1. Akcja Promocyjna – szczególne warunki sprzedaży Towarów lub świadczenia usług, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, takie jak np.: obniżenie Ceny za Towar lub Zestaw Promocyjny, czy też obniżenie lub brak kosztów Wysyłki.
2. Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek VAT) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Towaru na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży.
3. Klient – (1) osoba fizyczna; albo (2) działająca przez osobę umocowaną osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług / Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy. Każdy Klient jest jednocześnie Użytkownikiem Serwisu.
4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Za konsumenta uważa się również osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (tzw. Przedsiębiorca – Konsument).
5. Konto Klienta – Usługa Elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem utworzonym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności Sklepu Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia m.in. zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Towarów, czy dostęp do historii Zamówień.
6. Koszyk – Usługa Elektroniczna udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów, okazjonalnie wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi Regulaminami Akcji Promocyjnych, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Towarów i wszystkich Towarów łącznie. Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: ilości Towarów, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności. W ramach usługi Koszyka, Sprzedawca może przesłać Klientowi wiadomość mailową o Towarach pozostających w Koszyku lub nieudanej / odrzuconej przez pośrednika płatności transakcji (tj. mail transakcyjny).
7. Login – nazwa użytkownika Klienta podana w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta Klienta.
8. Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na przesyłaniu przez Sprzedawcę na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (e-mail) wiadomości zawierających informacje marketingowe, w tym informacje dotyczące oferty Sprzedawcy, a także wydarzeń związanych z promocją Towarów lub Usług oferowanych przez Sprzedawcę. Szczegółowe zasady dotyczące korzystania z Newslettera określa §4 Regulaminu.
9. Operator Płatności – spółka pod firmą: PayPro S.A z siedzibą w 60-198 Poznań, adres: Pastelowa 8, pod numerem KRS: 0000347935, REGON: 301345068, NIP: 779-236-98-87, będąca podmiotem świadczącym usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (dalej zwany w skrócie: [_]).
10. Regulamin – niniejszy dokument określający m.in. zasady zawierania Umów Sprzedaży. Regulamin określa prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Użytkownika, w tym Klienta.
11. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
12. Serwis – serwis znajdujący się w sieci Internet pod adresem: www.mocohome.pl oraz wszystkie funkcje i narzędzia udostępniane przez ten Serwis. Funkcjonalnością Serwisu, za pośrednictwem której Klient może dokonać zakupu Towaru jest Sklep Internetowy.
13. Sklep - prowadzony przez Sprzedawcę w języku polskim Internetowy serwis sprzedażowy.
14. Towar – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny. Towar stanowi towar w rozumieniu art. 2 pkt 4a Ustawy z o prawach konsumenta. W ofercie Towarów Sprzedawcy znajdują się w przeważającej części towary takie jak: meble, akcesoria, próbki tkanin, preparaty do czyszczenia i impregnacji mebli oraz inne towary. Aktualna oferta Towarów prezentowana jest w Sklepie Internetowym. Sprzedawane Towary są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
15. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towaru za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty dostawy, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Towar, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki (dalej także: Umowa).
16. Usługa Elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług.
17. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
18. Użytkownik – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Sklepu Internetowego, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu.
19. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Towar, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Towaru będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne). Podczas trwania Akcji Promocyjnej, Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych przyczyn może uzależnić zawarcie jednej Umowy sprzedaży dla kilku Towarów w ramach zestawu promocyjnego, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Towarami. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle.
§ 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Minimalne techniczne wymagania urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego:
a) urządzenie z dostępem do sieci Internet;
b) najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
c) aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail) w celu założenia Konta Klienta, zapisu do Newslettera jeśli obowiązuje, czy dokonania zakupu.
2. Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów. Sprzedawca będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania Sklepu Internetowego. Przerwy techniczne nie powinny mieć wpływu na realizację już złożonych Zamówień.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Użytkownik, korzystając z linków umieszczonych w Sklepie Internetowym (np. firm kurierskich, czy operatorów płatności).
4. Użytkownik nie ma prawa wykorzystywać Usług oferowanych przez Serwis w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami ani w sposób, który naruszałby uzasadnione interesy Sprzedawcy lub osób trzecich.
5. Użytkownik bez zgody Sprzedawcy nie ma prawa pobierać zawartości baz danych dostępnych na Stronie Internetowej, w celu wtórnego ich wykorzystania do prowadzonej przez Użytkownika działalności komercyjnej lub innej działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
6. Wyznaczony w § 1 ust. 4 a) Regulaminu punkt kontaktowy, służy także do rozpatrywania skarg dotyczących nielegalnych treści. Sprzedawca przyjmuje na wskazany wyżej adres e-mail skargi i upoważniony jest do zawieszenia Użytkowników regularnie publikujących nielegalne treści. Sprzedawca jest przygotowany na współpracę z organami państwowymi w przedmiocie nielegalnych treści.
7. Do katalogu treści niezgodnych z Regulaminem zalicza się m.in. treści dyskryminujące określone grupy społeczne, treści powszechnie uznane za obraźliwe oraz treści naruszające przepisy ustawy o ochronie danych osobowych). Publikacja treści niezgodnych z prawem lub dobrymi obyczajami jest zakazana.
8. W przypadku stwierdzenia naruszeń, w wyniku analizy otrzymanej skargi, Sprzedawca niezwłocznie podejmie kroki celem zawieszenia Użytkownika naruszającego prawo.
9. Wyznaczony punkt kontaktowy służy także do składania odwołań w przypadku zablokowania lub usunięcia treści Użytkownika. Procedura odwoławcza oferowana przez Sprzedawcę jest zgodna z przepisami prawa oraz zapewnia uczciwe i sprawiedliwe rozpatrywanie odwołań oraz nie jest robiona w sposób zautomatyzowany.
10. Sprzedawca zobowiązuje się do współpracy z właściwymi organami ścigania w przypadku wykrycia treści nielegalnych lub naruszających prawo.
§ 4. USUŁGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów, które nie wymagają zapłaty Ceny, takie jak:
a) prowadzenie Konta Klienta, w przypadku jego rejestracji,
b) umożliwianie Klientowi składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie,
c) umożliwienie Klientowi korzystania z usług Koszyka,
d) umożliwienie dodawania opinii o zakupionych Towarach,
e) formularz kontaktowy,
f) Newsletter, prezentowanie treści reklamowych, w tym treści o charakterze marketingowym.
2. Na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto Klienta, Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi:
a) podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta,
b) przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień,
c) umożliwienie zmiany danych Klienta w ramach Konta Klienta,
d) umożliwienie usuniecie Konta Klienta.
3. W sytuacji, gdy do skorzystania z określonej Usługi Sprzedawca wymaga podania przez Użytkownika adresu e-mail, Użytkownik zobowiązuje się wskazać prawidłowy adres e-mail, tj. taki, pod którym odbiera korespondencję elektroniczną.
4. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych, w tym np. w postaci Newslettera od Sprzedawcy lub podmiotów z nim powiązanych na wskazany przez niego adres e-mail, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola widniejącego przy treści takiego oświadczenia. Użytkownik może w każdej chwili cofnąć udzieloną zgodę w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych bez ponoszenia negatywnych konsekwencji. Szczegóły dotyczące wyrażania ww. zgody oraz dotyczące przetwarzania danych osobowych opisane zostały w dalszej treści Regulaminu oraz w załącznikach do Regulaminu (tj. (1) Polityka Prywatności oraz (2) Polityka Plików Cookies).
5. Warunki korzystania z Konta Klienta.
5.1. Korzystanie z Konta możliwe jest po wypełnieniu formularza rejestracji (poprzez wskazanie adresu mailowego i nadaniu hasła) oraz zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i załączników, a następnie po potwierdzeniu chęci założenia Konta Klienta poprzez aktywację linku w mailu otrzymanym na wskazany adres e-mail.
5.2. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji Konta Klienta, wysłanego przez Sprzedawcę na adres email podany przez Klienta. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5.3. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunąć Konto (rezygnacja z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy (np. korzystając ze środków komunikacji opisanych w Regulaminie lub korzystając z funkcji w panelu Konta Klienta „usuń Konto”).
6. Warunki korzystania z Koszyka.
6.1. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszego Towaru do Koszyka. Koszyk jest usługą świadczoną nieodpłatnie, przez okres, w którym w Koszyku Użytkownika znajdują się niezakupione Towary.
6.2. W momencie złożenia Zamówienia i jego skutecznego opłacenia dochodzi do zakończenia świadczenia Usługi. Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
6.3. Usunięcie danej pozycji może spowodować automatycznie usunięcie również innej pozycji z Koszyka z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Towarami.
6.4. Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych Zamówienia, w szczególności: adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności, dodania kodów rabatowych.
7. W przypadku, gdy Sprzedawca oferuje w Serwisie Usługę Newsletter, wówczas zastosowanie znajdują warunki korzystania z Usługi Newsletter, opisane szczegółowo poniżej.
7.1. Korzystanie z Usługi Newsletter, o ile Usługa taka została przez Sprzedawcę udostępniona w Serwisie, polega na otrzymywaniu przez Użytkowników do niego zapisanych, drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących Towarów i Usług Sprzedawcy i / lub partnerów Sprzedawcy, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (e-mail marketing).
7.2. Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu następujących czynności: (1) udostępnienie swojego adresu e-mail, w wyznaczonym do tego polu w Sklepie Internetowym lub zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a w celu otrzymywania informacji handlowych wybranym kanałem komunikacji; (2) zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu (w tym dodatkowo poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Użytkownika – o ile taka funkcjonalność została udostępniona) oraz potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności.
7.3. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z usługi Newsletter (rezygnacja z Usługi), poprzez wysłanie żądania do Sprzedawcy o zaprzestanie świadczeni Usługi Newsletter (np. korzystając ze środków komunikacji opisanych w Regulaminie lub poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w pierwszej wiadomości przesłanej na podany adres e-mail w związku z rejestracją do Usługi Newsletter.
7.4. Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę dotyczącą prowadzenia Konta Klienta lub usługi Newsletter za tygodniowym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, takich jak w szczególności: zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, zmiana sposobu świadczenia Usług spowodowana względami technicznymi lub technologicznymi, zmiana modelu prowadzonej działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Oświadczenie w zakresie określonym powyżej wysyłane jest na adres e-mail Użytkownika.
7.5. Kod rabatowy za zapis do newslettera.
Klient, który zapisze się do Newslettera, otrzyma jednorazowy kod rabatowy o wartości 100 zł na zakupy w Sklepie Internetowym, kod rabatowy będzie miał zastosowanie dla Zamówień powyżej kwoty 1000 zł. Kod rabatowy przesyłany jest na adres e-mail podany przez Klienta podczas rejestracji do Newslettera i może być wykorzystany w trakcie składania Zamówienia poprzez wpisanie go w odpowiednim polu w Koszyku. Kod rabatowy nie łączy się z innymi promocjami.
8. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych opisanych powyżej, Użytkownik może składać w dowolnej formie, przy czym zaleca się skorzystanie ze środków komunikacji wskazanych w §1 ust. 4 Regulaminu. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
§ 5. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWIERANIE UMÓW SPRZEDAŻY (SPRZEDAŻ DETALICZNA)
1.Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Użytkowników, w tym Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
2. Klient może złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym Sprzedawcy przez 7 dni w tygodniu całodobowo, z wyjątkiem przerw technicznych i lub innych zdarzeń siły wyższej uniemożliwiających korzystanie ze Sklepu Internetowego.
3. W ramach rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Towarów Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Towary. W przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego znajduje zastosowanie ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień również dla pozostałych z nich.
4. Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:
a) Klient kompletuje Zamówienie wybierając Towar/-y, którym/-i jest zainteresowany oraz dodaje do Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia (procedura zakupowa).
b) Użytkownik, który jest zalogowany na swoim Koncie Klienta potwierdza w formularzu Zamówienia aktualność danych koniecznych do złożenia Zamówienia. Użytkownik, który nie posiada Konta Klienta musi samodzielnie wypełnić formularz Zamówienia w zakresie niezbędnym do złożenia Zamówienia. W formularzu niezbędne jest podanie wymaganych danych dotyczących Klienta oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: miejsce i sposób dostawy Towaru/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy oraz numeru NIP. Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przy wypełnianiu formularza zamówienia może uniemożliwić realizację Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży. Wypełniając formularz Zamówienia należy wybrać sposób zapłaty Ceny i określić sposób dostawy Towaru. Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę).
c) W przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu i zapoznanie się z Polityką prywatności.
d) W zależności od wybranego sposobu zapłaty za Zamówienie, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
e) Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia.
f) Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres e mail wiadomość z: potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Towary, złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia w zakresie Towarów wskazanych w wiadomości); albo informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Towary, złożonych w ramach Zamówienia, np. z powodu braku płatności.
g) Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia oferty z Zamówienia tj. wysłania do Klienta wiadomości mailowej, o której mowa powyżej w zakresie wskazanych w niej Towarów.
h) Z chwilą wpłynięcia i zarejestrowania Zamówienia w systemie informatycznym Sklepu Internetowego zawarta zostaje Umowa Sprzedaży. Po złożeniu zamówienia Sklep Internetowy wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży.
5. Złożenie Zamówienie oznacza zgodę na otrzymanie rachunku / faktury, faktury korygującej i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Wraz z potwierdzeniem Zamówienia, Sprzedawca wysyła rachunek / fakturę. Jednocześnie Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym adresem e-mail.
6. W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem.
7. W przypadku braku możliwości przyjęcia oferty złożonej w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez Sprzedawcę Towarów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta.
8. Złożenie Zamówienia oznacza, że Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.
9. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
10. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. O łącznej Cenie wraz z podatkami Towaru, a także o kosztach dostawy oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia i przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
11. Akcje Promocyjne obowiązujące w Sklepie Internetowym nie łączą się, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.
12. Umowa Sprzedaży zawierana jest w j. polskim. Sklep Internetowy zachowuje treść Umowy i przesyła e-mailem dane dotyczące Zamówienia oraz Regulamin. Sprawdzenie informacji dotyczącej Zamówienia jest możliwe także za pośrednictwem Konta Klienta.
§ 6. SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. W Sklepie Internetowym dostępne są dla Państwa następujące formy płatności:
a) Płatności elektroniczne (e-płatności) za pośrednictwem serwisu płatności internetowych.
b) Płatność tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy naszego sklepu. W przypadku wyboru tej formy płatności – po dokonanym Zamówieniu prześlemy Państwu za pośrednictwem wiadomości e-mail dane do realizacji przelewu. Realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu na naszym koncie pełnej kwoty wymaganej wpłaty za złożone Zamówienie.
c) Płatności ratalne np. za pośrednictwem Credit Agricole Bank Polska S.A. oraz Santander Consumer Bank
2. Szczegółowe informacje o możliwych sposobach dokonania zapłaty, w tym o zintegrowanych z naszym sklepem serwisach płatności internetowych i dostępnych rodzajach e-płatności oraz ewentualnych dodatkowych kosztach, prezentowane są w trakcie składania Zamówienia oraz na stronie Sklepu Internetowego w specjalnej zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności.
3. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub cech Towaru. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Towary nimi objęte.
4. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym koszyku, w tym może wysłać wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty.
5. W przypadku, gdy Klient wybrał płatność z góry i ją uiścił, brak odbioru Towaru w wyznaczonym terminie stanowi warunek rozwiązujący Umowę Sprzedaży - w takiej sytuacji Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną płatność niezwłocznie po otrzymaniu Towaru – nie dotyczy to jednak Towarów nieprefabrykowanych wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie lub niedostarczenie Towaru spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta lub inne komplikacje, jeśli winę za nie ponosi Klient.
§ 7. DOSTAWA
1. W niektórych przypadkach do podanych cen Towarów należy jeszcze doliczyć koszty przesyłki, o czym Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia. Zamówione Towary dostarczane są za pośrednictwem współpracujących ze Sklepem Internetowym firm kurierskich. Szczegółowe informacje o możliwych sposobach i terminach dostawy oraz kosztach przesyłki prezentowane są w trakcie składania Zamówienia oraz w specjalnej zakładce informacyjnej na stronie naszego Sklepu.
2. Sprzedawca nie wysyła Towarów do paczkomatów, chyba, że jest to wyraźnie wskazane w treści Zamówienia.
3. Usługi dodatkowe takie jak wniesienie, rozpakowanie i ustawienie Towaru są dostępne tylko za dodatkową opłatą, która musi być zatwierdzona przez Klienta przed Dostawą (jeżeli dokupuje usługę) lub przy składaniu Zamówienia na stronie Sklepu Internetowego.
4. Wyniesienie opakowań Towarów obejmuje tylko materiały użyte do transportu zakupionego Towaru i nie dotyczy innych odpadów.
5. W kwestii czasu realizacji Zamówienia i Dostawy Towarów, Sprzedawca zastrzega, że podane terminy Dostawy (tj. od 2 do 5 tygodni dla Towarów na zamówienie) są orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej dostępności Towarów i warunków zewnętrznych, które są poza kontrolą Sprzedawcy, co Klient niniejszym przyjmuje do wiadomości i w pełni akceptuje.
6. Za sytuacje nadzwyczajne, w których terminy Dostawy mogą ulec wydłużeniu Sprzedawca uznaje równie w szczególności: okres wyprzedaży, okres świąteczny, okres wakacyjny, czy nieprzewidziane okoliczności jak wybuch pandemii). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z przyczyn od niego niezależnych (np. siła wyższa, utrudnienia związane z transportem zewnętrznym).
7. W przypadku nieobecności Klienta w umówionym miejscu i czasie Dostawy, Sprzedawca może obciążyć Klienta kosztami związanymi z ponowną Dostawą.
8. Wszelkie zmiany w planowanej dacie Dostawy muszą być potwierdzone przez Klienta. W przypadku braku potwierdzenia ze strony Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odroczenia terminu Dostawy do momentu uzyskania takiego potwierdzenia.
9. Dostępne sposoby Dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Towary nimi objęte.
10. Przesyłki zagraniczne wyceniane są indywidualnie. Jeśli regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta.
11. Na łączny termin dostawy zamówionego Towaru składają się:
a) czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę. W przypadku zamówienia kilku Towarów, Zamówienie zostanie przekazane do doręczenia po przygotowaniu Towaru z najdłuższym terminem przygotowania;
b) czas doręczania Towaru przez wybraną firmę kurierską. Czas realizacji wysyłki przez firmę kurierską zależy od rodzaju zamawianego Towaru oraz od terminów danej firmy kurierskiej.
12. W przypadku nieodebrania paczki od kuriera, zwrot przesyłki do Sklepu Internetowego skutkuje: - obciążeniem Klienta kosztami zwrotu Towaru oraz ponownego jej nadania – jeżeli Klient zwróci się o ponowne nadanie przesyłki, - obciążeniem Klienta kosztem zwrotu paczki – jeżeli Klient zrezygnuje z zamówienia i nie wyrazi zgody na ponowne nadanie przesyłki.
13. W przypadku wydłużenia okresu realizacji przygotowania Zamówienia czy czasu doręczania Towaru, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem w celu poinformowania go o przyczynie opóźnień oraz nowym, planowanym terminie Dostawy.
14. Czas wysyłki Zamówienia może zostać wydłużony w przypadku Towarów, które będą wymagać personalizacji na zamówienie Klienta. O terminie wysyłki Klient zostanie poinformowany podczas składania Zamówienia. Za personalizację strony uznają np. Zamówienie Towaru w tkaninie spoza regularnie dostępnej oferty.
15. Firmy kurierskie oraz firmy obsługujące Punkty Odbioru posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usługi dostawy (w tym w zakresie ewentualnych reklamacji dotyczących dostawy, czasu i sposobu zgłaszania ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych kwestii) – szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm realizujących dostawę. Należy zapoznać się z tymi warunkami przed wyborem sposobu dostawy.
16. Wszelkie niezgodności Zamówienia należy zgłosić do 48h od daty otrzymania paczki, wysyłając e-mail na adres: bok@mocohome.pl.
17. Szkody powstałe podczas transportu: wszelkie uszkodzenia paczki prosimy, aby zgłaszać na bieżąco bezpośrednio kurierowi lub przewoźnikowi dostarczającemu, w przypadku powstania uszkodzeń zamówionych Towarów lub uszkodzeń samej paczki. Dodatkowo, informację o zaistniałej sytuacji należy przekazać Sprzedawcy do 48h od daty otrzymania paczki, wysyłając e-mail na adres: bok@mocohome.pl. W przypadku zniszczenia Towaru przez przewoźnika, należy spisać protokół szkody oraz poinformować o tym Sprzedawcę. Odbierając przesyłkę z Towarem od kuriera, w miarę możliwości, Klient powinien zweryfikować przy przewoźniku, że Towar został dostarczony w całości, bez usterek.
§ 8. OPINIE PUBLIKOWANE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. W przypadku, gdy Sprzedawca oferuje w Serwisie możliwość zamieszczania opinii, wówczas zastosowanie znajdują warunki takiej funkcjonalności Serwisu, opisane szczegółowo poniżej.
2. Sprzedawca weryfikuje opinie Klientów na temat zakupionych Towarów w Sklepie Internetowym.
3. Sklep Internetowy pozyskuje opinie tylko od osób, które faktycznie dokonały zakupu.
4. Klient po otrzymaniu zamówionych Towarów może zostać poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat kupionego Towaru. Opinia może zostać dodana z wykorzystaniem dedykowanego linka do wystawienia Opinii wysłanego przez Sprzedawcę.
5. Klient podczas wypełniania formularza opinii wyraża zgodę na opublikowanie zawartych w nim subiektywnych treści o zakupionym Towarze oraz udostępnienie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zamieszczenia opinii.
6. Klient może zostać poproszony o wystawnie komentarza i ilości gwiazdek od 1 do 5 jako skali zadowolenia z Towaru.
7. Opinie zamieszczone w Sklepie Internetowym nie są sponsorowane, a ich treść nie ma wpływu na warunki przyszłych umów zawieranych ze Sprzedawcą.
8. Sprzedawca zamieszcza wszystkie opinie, zarówno pozytywne jak i negatywne, o ile ich treść nie narusza przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu.
9. Po przesłaniu do Sprzedawcy wypełnionego formularza opinii, opinie są weryfikowane pod kątem sporządzania ich przez Klientów, którzy rzeczywiście dokonali zakupu Towaru. Przeprowadzana jest weryfikacja poprzez porównanie danych Klientów dokonujących zakupu opiniowanych Towarów z danymi osób zamieszczających opinię.
§ 9. REKLAMACJE
1. Sprzedawca odpowiada względem Klienta za dostarczenie Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
2. Uprawnienie do dokonania reklamacji zakupionego Towaru na zasadach określonych w §9 Regulaminu dotyczy Klienta, będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą – Konsumentem (dalej: Konsument). Uprawnienia opisane poniżej wynikają wprost z przepisów ustawy o prawach konsumenta (rozdział 5A ustawy).
3. Reklamacje można składać:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@mocohome.pl
b) na piśmie na adres: Wajnert Meble sp. z o.o., Kolejowa 67, 56-513 Międzybórz
Kontakt telefoniczny jest możliwy pod numerem telefonu: +48 530 768 572.
4. Informacje dotyczące ewentualnej dodatkowej gwarancji (o ile taka jest udzielana) i jej szczegółowe warunki są zawsze dołączane do Towaru oraz dostępne na stronach informacyjnych Sklepu Internetowego.
5. Nasz serwis obsługi Klienta jest do Państwa dyspozycji: od: Pn. do Pt. w godzinach: od 8:00 do 16:00
6. Sprzedawca odpowiada względem Konsumenta, za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy. Roszczenia Konsumenta z tytułu niezgodności Towaru z Umową ulegają przedawnieniu po upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności Towaru z Umową.
7. W przypadku braku zgodności Towaru z umową, można żądać:
a) naprawy Towaru lub
b) wymiany Towaru.
8. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta:
a) jest niemożliwe albo
b) wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. Sprzedawca dokona na swój koszt naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym terminie od chwili, gdy Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o niezgodności Towaru z Umową.
9. Konsument zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar po wcześniejszym uzgodnieniu warunków odbioru ze Sprzedawcą. Koszt odbioru ponosi Sprzedawca.
10. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
11. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu Ceny, kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa zwrócone zostaną nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o obniżeniu Ceny. Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową. Zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta w Formularzu Reklamacyjnym.
12. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży w sytuacjach, o których mowa powyżej, Konsument niezwłocznie zwraca Sprzedawcy Towar na koszt Sprzedawcy. Zwrot Ceny przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta Towaru lub dowodu jego odesłania.
13. Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności zdjęć, rodzaju i daty wystąpienia niezgodności z Umową Sprzedaży oraz
b) żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży oraz
c) danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, numer Zamówienia).
Procedura wskazana powyżej ma formę jedynie zalecenia i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę za uzasadnioną.
§ 10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY BEZ PODANIA PRZYCZYNY
1. Postanowienia opisane w §10 Regulaminu stosuje się jedynie do Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą – Konsumentem (dalej też jako: Konsument).
2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość w terminie 30 dni, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta (rozdział 4 tej ustawy).
3. Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy zostaje przekazana Klientowi w chwili wysłania powiadomienia o realizacji Zamówienia na adres e-mail Klienta.
4. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Towarów w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.
5. Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. W celu odstąpienia Sprzedawca zaleca skorzystanie z wzoru formularza odstąpienia zamieszczonego w Serwisie Sprzedawcy w zakładce Zwroty i doręczenie Sprzedawcy na adres e-mail: bok@mocohome.pl.
6. Konsument zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Towar Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
7. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
8. Konsument zobowiązany jest zabezpieczyć zwracany Towar w taki sposób, by nie uległ on zniszczeniu w czasie transportu.
9. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowa uznana jest za niezawartą. Z zastrzeżeniem zdań następnych niniejszego punktu, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia mu Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany w Sklepie Internetowym). Zwrot kosztów Dostawy obejmuje zatem tylko najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towarów oferowany przez Sprzedawcę i jeśli Klient wybrał droższą metodę Dostawy, różnica w kosztach nie jest zwracana przez Sprzedawcę. Sprzedawca może się wstrzymać z przesłaniem zwrotu środków do czasu odebrania zwracanego Towarów lub przesłania Sprzedawcy potwierdzenia nadania paczki, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na zasadach opisanych w punkcie powyżej. Zwrot płatności dokonany zostaje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgodził się na inne rozwiązanie.
11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru lub w związku niewłaściwym zapakowaniem Towaru podczas jego odsyłania do Sprzedawcy. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia Towaru do sprzedaży jako Towaru pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na Towarze metek i elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia Towaru do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego, w tym koszty badania Towaru przez specjalistę i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiego badania, w zakresie, w jakim wady te wynikają z korzystania przez Konsumenta z Towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Inne przykłady, kiedy Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru to m.in. uszkodzenia z powodu nieprawidłowego zabezpieczenia do transportu, ślady użytkowania lub zabrudzeń oraz uszkodzenia, w takich przypadkach Sprzedawca uprawniony jest do dokonania potrącenia stosownej kwoty na podstawie postanowień opisanych w niniejszym punkcie, po uprzednim poinformowaniu Klienta, co Klient w pełni rozumie i akceptuje.
12. Klient zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy. Wysokość tych kosztów szacowana jest na kwotę około 500 PLN.
13. W przypadku zwrotu Towaru z Zamówienia, do którego dołączony był gratis promocyjny, Konsument zobowiązany jest zwrócić także przedmiotowy gratis.
14. Prawo do odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w przypadku przekroczenia terminu 14 dni na poinformowanie Sprzedawcy o woli odstąpienia od Umowy oraz w sytuacji, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta (np. dokonanie wyboru tkaniny spoza regularnej oferty tkanin dostępnych w ofercie na Stronie Internetowej, mebel przygotowany według indywidualnej specyfikacji, mebel zmodyfikowany na indywidualne życzenie Klienta) lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb, jak w wypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
§ 11. PROCEDURA ODSYŁANIA TOWARU W PRZYPADKU SKORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY ORAZ W PRZYPADKU ODSYŁANIA TOWARÓW REKLAMOWANYCH
1. Sprzedawca nakazuje zabezpieczenie Towaru w taki sam bezpieczny sposób, w jaki został dostarczony. Rekomendowane jest używanie oryginalnych opakowań. W przypadku pytań dotyczących pakowania, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
2. Sprzedawca, dla usprawnienia obsługi Klienta, rekomenduje rejestrację zwrotu Towaru przez firmowy formularz online . Wymagane jest dołączenie stosownych załączników w postaci zdjęć Towaru, w celu usprawnienia procesu obsługi zwrotów.
3. Koszt zwrotu obciąża osobno Klienta, jeżeli wybierze samodzielne nadanie paczki. Jeśli Klient korzysta z odbioru oferowanego przez Sprzedawcę, wówczas wysokość tych kosztów szacowana jest na kwotę około 500 PLN.
4. Klient ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie Towaru. Dla usprawnienia procesu obsługi zwracanych Towarów, Sprzedawca rekomenduje wysłanie zdjęć zapakowanego Towaru przed odesłaniem, co będzie służyć jako dowód prawidłowego zabezpieczenia.
§ 12. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę – Konsumenta (dalej: Konsumenta) z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Internetowych Powiatowych (Miejskich) Rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: UOKiK).
2. Chcąc skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może zwrócić się do instytucji zajmujących się ochroną praw i interesów konsumentów, w szczególności do:
a) Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów,
b) wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej (WIIH) oraz ich oddziałów zamiejscowych prowadzących mediację. Prowadzi się ją na wniosek Konsumenta lub z urzędu po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej. Mediatorem jest pracownik WIIH. Mediacja jest dobrowolna, co oznacza, że na taki sposób rozwiązania sporu muszą wyrazić zgodę obie strony umowy,
c) sądów polubownych, w szczególności stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy WIIH (zarówno w stolicach województw, jak i w oddziałach zamiejscowych). Sądy te rozpatrują spory o prawa majątkowe wynikające z umów sprzedaży Towarów i świadczenia usług. Podstawową ich cechą jest dobrowolny charakter. Inicjować postępowanie mogą zarówno Konsument, jak i przedsiębiorca.
2. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma Internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami, na szczeblu unijnym (platforma ODR).
3. Treść § 12 Regulaminu ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
§ 13. ZASADY DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
1. Postanowienia zawarte w §13 Regulaminu odnoszą się wyłącznie do Klienta niebędącego Konsumentem ani Przedsiębiorcą – Konsumentem (dalej: Konsument).
2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Towarem, w tym niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do chwili wydania go Klientowi, niebędącego Konsumentem oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
3. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar zostaje wyłączona.
4. Zarówno Sprzedawca, jak i jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele oraz pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem, jego pracowników, podwykonawców, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości połowy zapłaconej Ceny bez kosztów dostawy, z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży i obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę.
5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem rozstrzygać będzie sąd miejscowo właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 14. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zasady ochrony danych osobowych określa szczegółowo załącznik: „Polityka Prywatności” natomiast zasady stosowania plików cookies są w zakładce Cookies na Stronie Internetowej.
2. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników / Klientów odbywa się zgodnie z przepisami RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
3. Podanie przez Użytkownika / Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Sprzedawca wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym Klient może się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw poprzez e-mail: dane.osobowe@wajnert.com.pl, tel. +48 62 59 96 800 lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
§ 15. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
1. Prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób przewidzianym przepisami prawa i Regulaminem.
2. Zabrania się kopiowania, powielania, modyfikowania, zwielokrotniania lub rozpowszechniania jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy prawa oraz Regulaminu.
3. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym kroki na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego.
4. Wykorzystywanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.
§ 16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE I KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
1. Do złożenia Zamówienia niezbędna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego, a w odniesieniu do Konsumentów szczególnie przepisy ustawy o prawach konsumenta.
3. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów – w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. O wszelkich zmianach Sklep Internetowy będzie informować Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu Internetowego, w przypadku Użytkowników zapisanych do Newslettera lub posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości mailowej. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia.
5. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia.
6. Dobrowolnie Sprzedawca podporządkował się „Kryteriom jakości Trusted Shops" dostępnym pod niniejszym linkiem.
7. Niniejszy Regulamin w wersji 2.0 wchodzi w życie z dniem 03.09.2024 r.